fredag 17 augusti 2007

LP1 3e försöket

Måndagen den 13/8, Vällingby BK

Börjar bli lite trött på mig själv.. Gick trots allt ok den här gången, men stackars lilla Albin som har ett nervvrak till matte :(
Så nu har JAG fått lite bakläxa att träna på... Albin skulle kunna gå galant men själv har jag ingen koll på varken fram eller bak när vi går framför domaren å andas ska vi inte tala om.. Vad är d???
Så nu ska jag gå ut själv utan hund å träna på att gå "fot" med svängar, tempo å hela faderullan! (Tack Markus å Kerstin)
Jätte surt att bära allt ansvar själv, så mycket skönare att kunna skylla på hunden ;)

Resultatet:

Totalpoäng: 141,5
2a pris

Platsliggning - 10
Tandvisning - 10
Linförighet - 7 - Drar runt vid svängar, satte sig vid halt
Läggande - 0
Inkallning - 8.5 - Tempo, snett sättande
Ställande - 7 - Dålig framföring, sitter snett, ställer sig sent
Apportering - 0 - Tog innnan, spottar ut apporten
Hopp över hinder - 10!!!!
Helhetsintryck - 7 - lite okonsentrerat

2 kommentarer:

Vimla sa...

Ni är i alla fall våra idoler på lydnadsplanen, Vimla har mega mycket att lära från Albin och jag från dig!

Men ni får fasiken se till att sluta vara nervösa till nästa sommar för då ska vi se till att vara redo för LP1...å då ni ;D!!!!!


Största kraaaamen

Anonym sa...

Tjena Nina & Albin!...
Jag hörde av syrran att ni åkt långt bort till nåt konstigt land hmmm! Det här med lydnad har jag full koll på Albin Jag kan lära dig massor! Tex igår blev jag "inbjuden" på picnic! Jag lydde mitt matbegär och åt direkt från deras tallrikar...om jag kände dom? Näpp!! Smaskens pasta!!!
Syns till sommaren så visar jag dig hur man lyder! Tass miss De Sibel