måndag 13 augusti 2007

Fjasco vom rott-gold - LP1 2a försöket..

Söndagen den 5e augusti, Södertälje

Hahaha... vet inte riktigt vad jag ska säga om 2a lydnads försöket.. Allt kändes ju så himla bra efter det första så jag va rätt lugn den här gången, det vill säga tills vi vaknade på morgonen å Albin inte var sig själv.
Hans klantiga ägarinna hade nämligen simtränat dagen innan, lite för mycket kanske, så när söndagen kom ville Albin varken stå eller gå..
Vi bestämde oss för att ge dagen en chans ändå eftersom vi redan var anmälda och man vet ju aldrig, "han kanske piggar på sig runt alla andra hundar".. Ja tjena!! Dessvärre så gjorde han ju inte det, han var bara jätte olycklig! Kände mig så ond hela dagen!! Nu i efterhand när jag vet att Albin hade fått "vattensvans" (förlamning) så kanske jag hade agerat annorlunda, men men..
Skulle ljuga om jag sa att jag var nöjd men jag är i alla fall stolt över lill-prinsen som hängde med inne på plan trots dumma ägaren.. att han inte passade på att dra när han hade chansen ger honom en guldmedalj i mina ögon ;)

Här e super resultatet:

Totalpoäng 111.5
3e pris

Platsliggning -10 -satte sig upp
Tandvisning -9 -reste sig
Linförighet -5.5 -kort koppel, sitter ej vid halt, släpar i språng
Läggande -5 -lägger sig sent
Inkallning -7.5 -seg ingång
Ställande -9 -tar ett steg
Apportering -0 -start före, håller ej
Hopp över hinder -0 -hoppar ej
Helhetsintryck- 6

Inga kommentarer: