måndag 13 augusti 2007

Fjasco vom rott-gold (del 2) - 2a utställningen

Söndagen den 5e augusti, Södertälje

Som jag skrev i det förra inlägget så hade Albin alltså vattensvans dagen till ära så lydnadsprovet gick ju inte så bra..
Innan det var dax för utställningen så hade vi en lååååång paus som Albin tillbringade sovandes mitt i hela smeten, utan minsta intresse för de andra hundarna!
Men jag tänkte att visst, lydnaden kan jag förstå om den inte gick så bra, att prestera när man inte e på topp är inte det roligaste, men nu va det ju dax för utställning, där behöver han ju "bara" va snygg å det är ju trots allt det han gör bäst ;)
Så in for vi i ringen!!...eller JAG for in i ringen med en 47kilos snigel på ett snöre släpandes efter.. Dessvärre var inte domaren så imponerad av detta annorlunda ekipage så vi kom 3a. Omdömet var inte heller det bästa, men det var rättvist.. "moderata steg bak" etc.. ja tro fan det när svansen e förlamad!!
Inte för att vi ska skylla ifrån oss eller nåt men domaren sa dessutom att Albin var av den mer "tunna typen" och av resultaten att döma (monster rottisarna vann varje gång) så var inte det något han föredrog..Inte för att skylla ifrån oss alltså :)

Läs hela omdömet nedan :)

Medelstor, medelkraftigt huvud med bra utvecklingsmöjligheter. Tillräcklig hals, något stel front och knappa bakbensmuskler. Något flat bröstkorg. Utmärkt päls och färg. Rör sig med moderata steg bak.

Domare: Terje Lindström, Norge

Inga kommentarer: